tisdag 15 februari 2011

välkommen in i stekoset (före detta rökoset)!

Välkomna, välkomna!
Nu går vi lite husesyn:
Här är innergården.
Det första man ser när man kommer in i lägenheten är den trånga hallen med det stora skåpet. På kvällarna är det fint att ha lampan tänd här, det blir ett rosa ljus som gör mönster på väggarna.
När hallen är slut ser man sängen (eventuellt med en Hilda på) och en naken dam på en plansch.
Bredvid sängen står en soffa och två fåtöljer. Det är här vi brukar hålla till.
Mittemot sofforna finns en spegel (viktigt!) och lite hyllor och en byrå. Ett par leoskor har fått hoppa upp på en av hyllorna.
Sist men inte minst (eller... jo. Minst.) kommer köket. Såhär ser det ut. På grund av obefintlig luftcirkulation måste vi öppna balkongdörrarna varje gång vi har något på spisen, men det funkar. Och balkongen spar vi till en varmare dag.

Tja, såhär ser det ut där vi bor, helt enkelt.

4 kommentarer:

  1. åh, jag ser redan framemot att våldgästa er. säg inte att ni har balkong också?!

    SvaraRadera
  2. Haha, jag gissar att du gillar leoskorna väldigt mycket elisabet. :P Fy vad fin lägenhet! Jag kanske måste komma mer än en gång, haha! :)

    SvaraRadera
  3. lina: jag gillar leoskorna väldigt mycket. det är nog tur också, eftersom de är mina! :) och allting som får dig att komma ner ofta är ju positivt.

    SvaraRadera